Sami Pylvänäinen (sami.pylvanainenverkkovaraani.fi), 10.12.2010
Tehostimme ammattijärjestön sähköistä viestintää ja palveluita uudella sivustolla, jäsenistön ekstranetillä ja uuden ilmeen mukaisella uutiskirjesovelluksella.
Autoliikenteen Työnantajaliitto ry:n (ALT) verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli nykyaikainen, raikas, selkeä ja helppokäyttöinen sivusto, niin käyttäjille, kuin myös sisällön tuottajille. Runsaan tietosisällön vuoksi rakennetta selkeytettiin ja tiedon esitystavat sekä taittomallit suunniteltiin joustaviksi ja ilmaviksi. Ekstranet-palvelulla haluttiin tarjota jäsenistölle todellista lisäarvoa ulkoisten uutissyötteiden, ajankohtaisten dokumenttien ja jäsenuutisten avulla. Sähköistä viestintää tehostamaan otettiin käyttöön myös kehittämämme uutiskirjesovellus, jolla jäsenkirjeet ja muu kohdennettu viestisisältö tavoittaa eri kohde- ja sidosryhmät tehokkaasti ja näyttävästi.
Viimeistellyn lopputuloksen saavuttamiseksi kävimme vielä kuvaamassa henkilöstön ja asiakas oli todella tyytyväinen sujuneeseen yhteistyöhön:
"Verkkovaraani on osaava, asiantunteva ja helposti lähestyttävä kumppani, joka on luonut käyttöömme tehokkaan ja näyttävän verkkopalvelun ja jonka organisaatio taipuu helposti mitä moninaisimpiin tarpeisiimme.", toteaa projektia vetänyt Mari Vasarainen ALT:sta.
Autoliikenteen Työnantajaliitto ry (ALT) on ammattimaista autoliikennettä harjoittavien ja kuljetusalalla toimivien yritysten edunvalvonta- ja palveluorganisaatio työmarkkina-asioissa. ALT:n jäseninä on kuorma- ja linja-autoyrityksiä, linja-autoasemia, tavaraterminaaleja, varastohotelleja sekä taksi- ja kuorma-autoliikenteen tilausvälityskeskuksia.