Verkkovaraani 10 vuotta!

Sami Pylvänäinen (sami.pylvanainen a verkkovaraani.fi), 2.10.2008

Uusmediatoimisto Verkkovaraani perustettiin syksyllä 1998. Näihin aikoihin dotcom-buumi oli nostamassa päätään täällä silloin kylmemmässä pohjolasammekin ja kaiken sen kohkaamisen ja intoilun keskellä syntyi ajatus että hyvää perusviestintää voisi hoitaa myös uusilla viestintävälineillä. Perustettiin firma jonka nimeen liitettiin tuo uusi media – olihan se silloin aika uutta.

Verkkovaraani 10 vuotta!

Perusasiat kunnossa – enemmän hikeä, vähemmän hypeä
Kymmenessä vuodessa on ehtinyt tapahtua yhtä ja toista. Seurasimme hieman huvittuneena IT-alan kuplan puhkeamista koska perustoiminnan ohjenuorana meillä on aina ollut ”enemmän hikeä, vähemmän hypeä” emmekä ole sortuneet liiallisiin ylilyönteihin tai lunastamattomiin lupauksiin. Internet on meille aina ollut vain väline jolla tuotetaan samoja vanhoja perusasioita jota viestinnässä, markkinoinnissa ja palvelutuotannossa muutenkin tehdään. Välineen ja sen ominaispiirteiden tuntemus on tietenkin tärkeää jotta hyvää perusviestintää, kiinnostavia markkinointikamppanjoita ja toimivia palveluratkaisuja voidaan tehdä välineen ehdoilla ja sen tarjoamilla uusilla mahdollisuuksilla. Kymmessä vuodessa nämä perusasiat ovat vain kirkastuneet selvemmiksi ja osaaminen sekä lukuisten yhä vaativimpien, laajempien ja haastavampien projektien kautta saatu kokemus on kasvattunut meistä oman alamme uskottavan ja luotettavan asiantuntijaorganisaation. Yrityksen talous on vakaalla pohjalla, asiakasmäärä on kasvanut tasaisen maltillisesti muun orgaanisen kasvun myötä ja pitkäaikaiset asiakassuhteet muodostavat keskeisen osan liiketoimintaamme. Oman ohjelmistotuotantomme kautta olemme luoneet erittäin laajan ja monipuolisen markkinointiviestintään suunnitellun eAdmin -tuoteperheen joka kattaa niin yritys- kuin myös organisaatioasiakkaittemme verkkopalvelutarpeet perusratkaisuista vaativimpiin sovelluksiin. Kymmenessä vuodessa yrityksen toiminta on vakiintunut, alan arvostus lisääntynyt ja asiakkaatkin osaavat vaatia oikeita ja järkeviä ratkaisuja jotka hyödyttävät aidosti ja pitkäaikaisesti heidän toimintaansa – on sitten kyse tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista, viestinnän kehittämisestä tai palveluratkaisujen toteuttamisesta. Järkeviä asioita, järkevin kustannuksin.

Kakkua ja juhlahumua
Syksyn projektikalenterien ollessa auttamattomasti täynnä vietämme pienimuotoisia kekkereitä ihan perhepiirissä ja muistelemme hullun hauskoja internetin alkutaipaileita syömällä kakkua ja katsomalla perhealbumin parhaita otoksia – mm. vanhoja Verkkovaraanin kotisivuja joissa oli taustaääni! Suuremmat juhlallisuudet on siirretty keväälle 2009 ja niistä tiedotamme myöhemmin erikseen.

Kiitokset asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme ensimmäisestä vuosikymmenestä. Tästä on hyvä jatkaa.

Terkuin,

Jo kymmenvuotias, ei enää varaaninpoikanen.

Sami Pylvänäinen, toimitusjohtaja
Uusmediatoimisto Verkkovaraani Oy



Takaisin

Meihin luottavat jo